top of page

איך יוצרים מחזמר מקורי בשלושה חודשים? פרק א


פרק א׳ - איך הכל התחיל?

למרות שאני עדיין בעיצומו של תהליך, כמה ימים לפני קו הסיום, החלטתי לשתף אתכם בתהליך שעובר עלי, ולו רק בשביל שאני לא אשכח!

The JEWish Cabaret - החברה שהקמתי עם דיוויד לפני שנה וחצי עברה שינוי רציני לקראת ההפקה הנוכחית, ובכתבה הבאה אתם יכולים לקרוא על הסיבות הקהילתיות והאחרות לכך (שווה קריאה!):

ההפקה האחרונה התקיימה בתחילת מרץ, היו שני מופעים, מכרנו יפה את הכרטיסים, וההפקה היתה מוצלחת מאוד. אבל זו היתה כבר השלישית.. והרגשנו שאנחנו תקועים באותה סקאלה ומגיעים לאותו קהל, ושהגיע הזמן לגדול.

קיבלנו שתי החלטות משמעותיות -

1. החלטנו שאנחנו רצים לסגור דברים יותר זמן מראש (ולא לסגור עם התיאטרון חודש וחצי לפני המופע) אז כבר באמצע מרץ סגרנו על הקונספט למופע הבא ואת התזמון שלו (ט״ו באב - סוף יולי - מופע בנושא אהבה).

2. החלטנו שאנחנו רוצים לגדול ולהיות אנסמבל של 10 שחקנים (כולל דיוויד). אני החלטתי לותר על הופעה הפעם, ולנסות להיות ״רק״ כותב, מלחין, מפיק, מלהק כוריאוגרף ובימאי 😂.. בעיקר כיוון שהרגשתי שהעבודה שלי כשחקן נפגעת מכמות העבודה והאחריות שיש עלי בתחומים אחרים.

התחלנו מלפנות לאנשים שעבדנו איתם בעבר והצענו להם להיות חלק מהאנסמבל שאנחנו מקימים ואף ערכנו מספר פגישות ליהוק עם שחקנים נוספים.

זו היתה תקופה נחמדה. היה מדהים לראות את העיניים הבורקות של כל שחקן שפגשנו כשהוא נשמע שאנחנו רוצים להפוך את הקבוצה הזו לבית של השחקנים ושהם ירגישו תחושת שייכות והזדהות עם הקבוצה ועם היצירה. התעשייה שבה אנחנו פועלים היא כ״כ מבודדת ואחד הדברים שאני הכי פחות אוהב לגביה הוא שהשחקנים צריכים להתאים את עצמם לתפקיד המופע מבחינת גיל, מגדר, מראה, גובה, מבטא ועוד ועוד ולפעמים לפני היכולות שלהם מבחינת משחק, שירה וריקוד.

השאיפה שלנו היתה לקחת שחקנים שאנחנו באותו ראש איתם, שאנחנו מאמינים בהם ושהם יאמינו בנו, ושנכתוב להם דברים שישתמשו ביכולות שלהם ויציגו אותם בצורה הטובה ביותר. באופן הזה היצירה תורמת לשחקן כפי שהוא תורם לה.

לכולם הבהרנו שאנחנו נכנסים להרפתקאה שאנחנו לא יודעים לאן היא תוביל ושעד סוף יוני נערוך מפגשים אחת לשבוע בהם ניצור, נאלתר, נחקור ונדבר על אהבה וביחד ניצור את מה שיעלה לבמה בסוף יולי. עד סוף יוני הכל יהיה כתוב ומוכן לאחר מכן, בתחילת יולי נכנס לתקופה של חזרות של שלוש פעמים בשבוע.

ב11 למאי ערכנו פגישת הכנה אצלי בבית. דיוויד, בתאל ואני הכנו טקסטים - ציטוטים בנושא אהבה ורעיונות לאימפרוביזציה לפגישה של השבוע שלאחר מכן. הרעיון היה שכל אחד יבחר ציטוטים שהוא רוצה להתייחס אליהם, מסכים או לא מסכים איתם, וכן יכתוב רעיונות לסצינות מצחיקות וקומיות. ביקשנו מכל אחד גם להביא שיר על האהבה לשיר מול הקבוצה... ומלאי התרגשות חיכינו בקוצר רוח למפגש הראשון.

כך הכל התחיל.

בעוד שבוע מהיום נהיה באמצע המופע האחרון של המחזמר המקורי שכתבנו.

איך המשכנו להתגלגל? מי הצטרף אלינו? מי הצטרף ופרש? מי עבר ניתוח? איך יצרנו את הדמויות? איזה דמויות נחתכו ברגע האחרון? מתי בפועל סיימנו את מלאכת הכתיבה? איך נכתבו השירים?

כל זאת ועוד בפרקים הבאים :P

עקבו אחרי

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square

!שחר, אני רוצה לקבל עדכונים

bottom of page