top of page

היא קראה לי שמן - על הדרך שלי ללימודי מחזות זמר באנגליה


אחרי שסיימתי את השירות הצבאי ואת כל החובות האקדמיות של התואר הראשון.. ואחרי שנים של הסתובבות סביב תחום מחזות הזמר והערצה מרחוק החלטתי לעשות מעשה.

חשבתי לנסות לעשות שיעור עם מורה מתחום מחזות הזמר בלונדון כדי לשאול לגבי התחום ולקבל מושג אם יש לי אפשרות להשתלב בו. הנסיעה כבר היתה מתוכננת בין כה וכה כחלק מיורוטריפ קצר שעשיתי (זה היה טיול אחרי צבא שנדחה להיות טיול אחרי תואר ראשון.. כי את התואר התחלתי תוך כדי צבא..) אז למה לא לנסות?

התחלתי לחפש קצות חוט. ניסיתי ליצור קשר עם כמה חבר׳ה שכבר היו בלונדון ולמדו מחזות זמר - והם לא ממש הגיבו.. ולא הכי שיתפו פעולה. חיפשתי באינטרנט ובמקביל נעזרתי בצבי זמל, הפסנתרן המדהים והמורה האהוב! צבי הפנה אותי לאוסטיאופט, שהפנה אותי למורה.. (סיפור שלם - אבל זה עבד) והצלחתי לקבוע עם אותה מורה, מארי קינג, שיעור פיתוח קול.

מארי קינג עבדה כמורה בכירה לפיתוח קול ב Royal Academy of Music ושימשה ראש מחלקת שירה ב- Millennium Performing Arts, אחד מבתי הספר שמכשירים שחקנים למחזות זמר בעיר. בנוסף לזה היא עבדה כווקאל קואוץ' בהפקות ווסט-אנד רבות, ניהלה תוכנית יוקרתית בעיר בנושא שירה ועוד ועוד... ובעברה מארי היתה זמרת קלאסית מצליחה שהופיעה על במות רבות.

אז הגעתי ללונדון, ובהתרגשות רבה נסעתי כל הדרך אל ביתה של מארי בדרום העיר.

בשיעור שעלה לי לא פחות מ70 פאונד, מארי חזרה והדגישה כמה שהתחום הזה תחרותי וקשה.. כמו מנטרה של מי שמנסה במילים אחרות להגיד לי - חביבי שכח מזה. אתה לא מספיק טוב. בנוסף היא שאלה אותי איזה פעילות גופנית אני עושה?

אמממ (גמגמתי...)

הייתי בשוק. תאכלס לא הזזתי את עצמי.. הייתי הולך מהאוטו לעבודה, ללימודים, וזהו פחות או יותר.. במלים אחרות - היא קראה לי שמן... והיא צדקה! הייתי שמן ומעבר לזה שהייתי שמן - הייתי ©ספטטה (הלחם חדש בעברית שהמצאתי בזה הרגע העונה לתרגום של הביטוי קאוץ׳ פוטטו).

מה חשבתי לעצמי? הרי ברור שבמחזות זמר צריך לזוז, לא? לפעמים פשוט צריך איזה wake-up call שיעיר אותנו- וזה היה הרגע בשבילי. שם באותו החדר החיים שלי התחילו לשנות מסלול לכיוון הנכון. אני חושב שפשוט לא חשבתי שזה באמת אפשרי או ריאלי בשבילי אז לא התקדמתי לכיוון הזה, אבל הו כמה שטעיתי. המסקנה - הכל אפשרי - ועדיף להתחיל מוקדם ממאוחר.

ובכל זאת?

מארי, שבכל זאת זיהתה שאני רציני, העידה שהיא שומעת שאני הרבה יותר מחובר לחומרים של מחזות זמר (שרתי לה גם קלאסי) ונתנה לי כמה טיפים לעבודה קולית (כי לא באמת אפשר ללמוד "פיתוח קול" בשיעור אחד), אבל הכי חשוב פרטה בפני את האפשרויות שלי ללימודים ונתנה קצת מושג על התחום באנגליה, שהרי בשביל זה הגעתי אליה מלכתכילה. מהר מאוד הגענו למסקנה שאני צריך לבוא וללמוד פה בבית ספר- כי אני צריך עוד הכשרה, כי קשרים, כי אנגלית.. ושלתואר ראשון אין לי מה לנסות להתקבל - גם כיוון שאני מבוגר (הייתי כבן 27 ובאמצע התואר השני שלי כבר), גם כי אני אובר-קווליפייד, והסיבה הכי טובה היא – ש-למי יש יכולת לממן 3 שנות לימודים בשכר לימוד של תלמיד בינלאומי?! (באזור ה-27 אלף פאונד - רק ללימודים לא כולל מחייה וכו'.)

כך "נפסלו" (או לפחות ירדו בסדר העדיפויות) בתי ספר רבים כמו -

ליותר רקדנים (שזה מעולם לא הייתי אני) יש גם את:

ועלו על הפרק –

אז עם המלים של מארי בראשי חזרתי ארצה, המשכתי את הלימודים באקדמיה והתחלתי לתכנן תכנון ארוך טווח, איטי ומוקפד איך אני הולך להגשים את השאיפה הזו.

אז מה עושים?

התחלתי לאכול קצת פחות שטויות, יותר שוקולד מריר איכותי, יותר ירקות ופירות, התחלתי לזוז קצת יותר. במקביל המשכתי ללמוד באקדמיה - תואר שני - שעלה ללא מעט מורים על העצבים כי עשיתי אותו בדרך שלי - וחתרתי לכיוון שעניין אותי, כששרתי רסיטל שלם עם שירים באנגלית בלבד. אסור לתת למורים ומסגרות להגביל, להקטין או לתייג אותנו בנישה שאנחנו לא רוצים להיות בה! אבל זה כבר נושא לפוסט אחר.

בתקופה הזו התחלתי לקחת קצת יותר ברצינות את עניין מחזות הזמר והתחלתי לקחת חלק בהפקות הקהילתיות השונות שמתקיימות בירושלים. מדובר בהפקות שבראשם עומדים אנשים שעוסקים במחזות זמר ותיאטרון כבר שנים רבות ורובם מאוד מוכשרים ויש מה ללמוד מהם. מעבר לזה בהפקות האלה משתתפים הרבה מאוד שחקנים וזמרים אנגלו-סקסים מוכשרים וגם כאלה שפשוט מאוד אוהבים לעשות את זה וספגו מחזות זמר מינקות. הסביבה הזו היא ממש מעוררת השראה (וגם יעילה לתרגול האנגלית).

אז אם אתם בירושלים חפשו את -

בבאר שבע יש את -

  • Logon- the light opera group of the Negev

*מכירים קבוצות אחרות שוות?

שתפו בהערות למטה כדי שכל אחד יוכל למצוא משהו שמתאים לו ובקרבת מקום.

לגבי התזוזה - עשיתי קצת שיעורי ריקוד, וחיפשתי לי סרטונים ביוטיוב להשראה ותרגול. אז מצאתי שניים שעד היום תמיד כיף לי איתם, סרטונים אחרים באו והלכו אבל אלה נשארו איתי. הם נכנסו לסדר היום שלי ותמיד גרמו לי להרגיש טוב יותר אחרי שעשיתי אותם. מי שמכיר אותי יודע שאני לא ממש אוהב להזיע ולהתאמץ מדי, אבל אלה סרטונים מאוד עדינים ופשוטים שאפשר לעשות גם אחרי גיל 70 אז רציתי לשתף אתכם:

אוקיי וברצינות -

כמובן יש אינספור סרטונים דומים.. קשים יותר ופחות.. ואלו רק בגדר "חימום" לפעילות יותר אינטנסיבית.

שיהיה לכולנו - HAPPY MOVING

*מהם הסרטונים המועדפים שלכם?

שתפו אותם בתגובות כדי שגם אנחנו נוכל להנות מהם :)

עקבו אחרי

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square

!שחר, אני רוצה לקבל עדכונים

bottom of page