top of page

איך יוצרים מחזמר מקורי בשלושה חודשים? פרק ב


פרק ב׳ - הרעיונות וההכנות

בפרק הזה צירפתי מסמכים שונים ‏בהם חומרים שאספנו ותכננו ‏כדי אולי לתת גם לכם השראה לכתוב ונקודת מוצא להתחיל ממנה.

כפי שגם עלה בשיחתי עם כריס עליו אני אספר קרוב לוודאי רק באחד הפרקים הבאים, ‏ישנן דרכים רבות לכתוב מחזמר ושלנו היא רק אחת מהן. אשמח גם לשמוע על תהליכים שונים שאתם עברתם.

אז ככה:

עד סוף יוני, ערכנו מפגשים שבועיים, בימי שישי בין 1 ל-5. הרעיון היה לייצר פעילות שתוביל אותנו לתוך תהליך יצירתי. תוך כדי המפגשים האלה עדיין היינו בחיפוש אחר בן ובת נוספים להפקה, וגם חיפשנו מנהל מוסיקלי. פרסמנו במקומות שונים וערכנו פגישות משמחות ומעניינות עם מספר אנשים שמתוכם בסוף הצטרפו אלינו שחקנית ושחקן נוספים ומנהל מוסיקלי נהדר בשם קיראן. (הוא גם מלמד איתי מדי פעם בAMTA)

לקראת המפגש הראשון, ובעצם כל מפגש בתקופה הזו דיוויד ואני קיימנו פגישת הכנה. במפגש הראשון עם השחקנים ב18 במאי היו רק שלושה שחקנים להוציא את דיוויד ואותי. התחלנו בדברים מאוד בסיסיים של היכרות, ובעיקר עם התמקדות בנושא של אהבה. ביקשנו מכל אחד לבחור ולבצע שיר שמתקשר לאהבה כדי שיכירו אחד את השני ואנחנו נכיר אותם, ובכדי שיצטרכו קצת לחשוב על שירים ורעיונות. למדנו גם את השיר What I Did For Love בקולות בעיבוד מאוד פשוט, החלטנו לעשות את זה כי לשיר באנסמבל זה חוויה מגבשת ולנו היה נחמד לשמוע איך הקולות מתחילים להתגבש לסאונד משולב.. אבל עיקר הפגישה הוקדשה לדיון ארוך על הציטוטים שבחרנו בפגישת ההכנה. היה כיף. המפגש הזה ואלה הבאים היו ממש מעוררי השראה, יצרו חום ופתיחות בין כולם ונתנו לכולנו בוסט של אנרגיה. מעניין להציץ בנקודות שעלו מהדיון והקשר בינם לבין התוצאה הסופית של המחזמר.

למפגש השני שהתרחש ב-25 במאי, ביקשנו מהשחקנים ליצור דמות ולהביא אותה אתם לחזרה. בכדי לעזור להם להתפקס על הדמות השתמשנו ברשימת שאלות על הדמות שתעזור להם להכיר אותה ולקבל החלטות לגביה. במפגש הזה עשינו כמה תרגילי כתיבה ויצירה. אחד התרגילים היה למשל לכתוב מונולוג של הדמות אותה הם יצרו - כשהיא מדברת עם החברה הכי טובה שלה על משהו שהיא ממש רוצה. כתבנו גם רעיונות כלליים לסצינות קומיות ודרמטיות בסיטואציות זוגיות וכמה מהרעיונות שעלו במפגש הזה עזרו לנו לגבש דמויות למחזמר. לא ממש לקחנו את הדמויות כמו שהן, אלא השתמשנו במאפיין של הדמות או כמה עובדות לגביה בדמויות החדשות שיצרנו. אני חושב שזה עזר לנו לשמור על גיוון באפיון הדמויות.

בפגישת ההכנה למפגש של ה-1 ליוני כבר יצרנו רשימה של עשר דמויות שאהבנו ושרצינו להכניס למחזמר וגם קצת על היחסים שלהם, ובנוסף כתבנו סינופסיס ראשוני עם הצעות לשירים במקומות מסוימים. מאז כמובן שינינו והארכנו וחוזר חלילה המון פעמים. למפגש הזה כבר תוכננו להגיע יותר אנשים - היינו שבעה, כולל אותי. ודיוויד היה בארץ.

בפגישה תכננו לעשות הרבה אימפרוביזציה. ביקשנו מכולם לבוא עם רעיונות למשחקי אימפרוביזציה וכלי נגינה (גיטרות של כמה מחברי הקאסט) והתחלנו בכמה משחקים. אח״כ עברנו לסיטואציות שאני נתתי לשחקנים מתוך הסינופסיס (אבל עוד לא גילינו לכולם את הסינופסיס, הוא היה מאוד ראשוני ועבר שינויים.. גם לא רצינו ליצור מתח לגבי הדמויות השונות ומי יגלם מה). בין הסיטואציות היו למשל אורחים שמגיעים בית הקפה, זוג גייז כשאחד מבני הזוג רוצה לפתוח את מערכת היחסים והשני לא, זוג חברות אחת לסבית והשנייה סטרייטית שמדברות על הדייטים הלא מוצלחים של הבחורה הסטרייטית עם גברים. חלק מהסצינות האלה בסוף הפכו לסצינות מהמחזמר.

בחצי השני של הפגישה עשינו אימפרוביזציה מוסיקלית. בהתחלה פשוט אלתרנו משהו על רצף אקורדים חוזר, ואח״כ התחלתי לתת כותרות של שירים, עם אופי מוסיקלי מסויים, ואנשים היו צריכים פשוט לאלתר בהקשר של הכותרת. בסוף שלב האלתור, בחרנו מתוך הדברים השונים שאלתרנו שני ״שירים״, חילקתי את השחקנים לשתי קבוצות והם ועבדו על ממש לכתוב את השיר במשך כעשרים דקות. כך נולד השיר שפתח את המערכה השנייה של המחזמר Blame it on the weather, שעבר שינויים רבים מאז.

וידאו קצר משלב קצת יותר מאוחר בחזרות על BLAME IT ON THE WEATHER

אילו דמויות מרשימת הדמויות הראשונית לא נכנסו למחזמר ולמה?

איך הדברים התגבשו בהמשך למחזמר? אילו דיונים התקיימו בקבוצה..?

כל זאת ועוד.. בפרק הבא! ;)

עקבו אחרי

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square

!שחר, אני רוצה לקבל עדכונים

bottom of page