top of page

!שנה חדשה - תלמידים חדשים


אתמול התחלתי ללמד שנה נוספת ב- PPA - בית ספר גבוה למשחק בגילפורד.

אחד התלמידים החדשים שלי הוא בחור צעיר ונמרץ, שלמד פיתוח קול כשנתיים.

ג׳ון הגיע לשיעור מיוזע ועם כמות אנרגיה בלתי רגילה אחרי שיעור ריקוד. במבט חטוף אפשר לראות שהוא מרבה ללכת לחדר כושר ושלא הייתי רוצה ללכת איתו מכות.

כל אלו מרמזים שהשיעור שלנו הולך להיות קצת לחוץ וכוחני. היה ניתן גם לראות את האופן הכוחני שבו הוא עובד עם הנשימה, הפה והגרון. ג׳ון הביא את השיר One song Glory מהמחזמר רנט. למי שלא מכיר, מדובר בשיר רוק גבוה והייתי אומר שהוא דורש טכניקה מתקדמת:

לפי התלמיד, הוא יכול לשיר את הצלילים האלה אז עשינו קצת חימום בו הוא בקושי הפגין קיום של קול חזה (מאוד נדיר ממה שנתקלתי..) והתחלנו לשיר. לג׳ון היו בעיות של אינטונציה, לרוב הוא גבוה - משמע לוחץ. לא מפתיע. ורוב השיר שיושב ברגיסטר אמצעי פשוט לא יוצא החוצה.

כשהגענו לצלילים הגבוהים ג׳ון באמת הצליח לשאוג אותם..

אבל למי זה טוב אם כל השירה שלו לא נקייה, צלולה או מהדהדת?

לצערי התופעה הזו היא לא נדירה. היא נובעת מהרצון של זמרים להיות לוליינים לפני שהם יודעים ללכת.. וממורים שרוצים לרצות את התלמידים וממהרים לעבוד על האקסטרים לפני שמבססים רגיסטר האמצעי טוב ויציב, ארטיקולציה טובה, שימוש נכון בזרם האויר, ושחרור של הלסת והלשון.

חשוב מאוד שאנחנו המורים נדע לעמוד על שלנו ולהיות אחראיים בדרך בה אנחנו מלמדים.

כפי שהדגישה גם ג׳יני לובטרי בסדנא שלה שעליה כתבתי - לפתח קול בריא וטוב זה תהליך שדורש זמן ועבודה יומיומית. אין קיצורי דרך.

צריך להגיד את זה לתלמידים ולכוון אותם לעבוד בצורה אחראית וטובה.

הודעתי לג׳ון שאנחנו הולכים לעבוד על המנעד האמצעי-נמוך שלו בתקופה הקרובה כדי לעודד הופעה של קול חזה, וקיום מיקס בריא. בתקווה שבתהליך הזה הוא יוכל להרגיש את התפיסות שיש לו בלסת ובתמיכה, נוכל להתקדם הלאה בקצב מהיר וטוב.

מאחל לכולנו שתהיה שנה טובה, מלאת מוסיקה כיפית ותיאטרון מרגש לכולם!

עקבו אחרי

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square

!שחר, אני רוצה לקבל עדכונים

bottom of page